Firma tak potvrdila skoršie informácie agentúry Reuters, ktorá v marci
informovala, že britský výrobca spotrebného tovaru má v pláne predaj
svojej čínskej divízie dojčenskej a detskej výživy známej pod označením
IFCN China. Predaj je dokončením strategickej revízie biznisu, ktorú
spoločnosť spustila vo februári v reakcii na jeho slabé tržby.
Pokles tržieb je dôsledkom zvyšujúcej sa konkurencie domácich značiek
dojčenskej a detskej výživy a súbežne klesajúcej pôrodnosti v Číne.
Okrem toho tlak na výsledky IFCN China malo aj uzatvorenie Hongkongu
počas pandémie nového koronavírusu. Ako britská spoločnosť uviedla, v
divízii IFCN China si ponechá iba 8-percentný podiel.
V tomto sektore nedávno predával v Číne aj francúzsky koncern Danone.
Ten v máji predal 9,8-percentný podiel v čínskej mliekárenskej firme
China Mengniu Dairy za približne 1,6 miliardy eur.
Biznis dojčenskej výživy Reckitt Benckiser v Číne sa na celkových
tržbách spoločnosti podieľa zhruba 6 %. Tržby Reckittu dosiahli v roku
2020 takmer 14 miliárd libier (16,34 miliardy eur). V porovnaní s rokom
2019 sa tak zvýšili o približne 12 %.
(1 EUR = 0,85690 GBP)